Son zamanlarda medyanın artan önemi ve bilginin kısa bir süre içersinde yaygın hale gelmesi üzerine; 'Bir şey neden haber olur, bir olay nasıl haberleştirilebilir ve bir metnin analiz edilme süreci hangi aşamalardan geçer?' adlı başlıklar Aykırı'nın yöneticisi ve editörü Furkan Uludağ tarafından değerlendirildi.
Furkan Uludağ, medyanın gelişimi ve aşamalarından bahsederek katılımcılarımıza bir konununun diğerlerine göre ön planda durmasındaki süreci paylaştı. Ardından Uludağ, haber dili ve medyanın haberi sunma şeklindeki teknik detayları ve medyada sıkça karşılaşılan, kullanıcıya soru sorma edatı ile oluşturulan tık haberlerindeki asıl amacın neler olabileceğine dair bilgiler verdi. Sonrasında, "Bir şey/olay neden haber olur" başlığı altında; merak uyandırabilir mi, etkileşim olur mu, yayılması, okurlar tarafından verilen tepki ve haber değeri taşıma niteliğinde verilen son karar..." Aşamaları örnekler verilerek anlatıldı.
Uludağ, son olarak haber sitelerindeki 'Haber yazma' tekniğinde; 'Spot (flaş), giriş ve detay' başlıklarının olduğunu belirterek, bir haberde spotun belirleyici bir unsur olduğunu aktardı. Spot yazısının bir haberde vurgulanmak istenen mesajın ilk aktarılacak olan bir ön bilgisinin yer aldığını ve verilmek istenen mesaj 3-4 cümlede özetlenen bir metnin, okurlar tarafından dikkat çekilebileceği ifade edildi. Uludağ sonrasında, giriş ve detay bölümünde ise haberin ilk çıkış kaynağının yer alması gerektiğinden bahsederek, haberde öne çıkarmak istenilen konunun da yazılacak ilk detay cümlesinde yazarak bir haber metninin elde edileceğini örneklerle anlattı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.